Santa Monica beach

13 augustus 2018 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Vandaag onze laatste volle dag in Amerika. We hebben er een stranddag van gemaakt. Bas voelt zich sinds gisteren avond niet zo lekker, dus hij blijft in het hotel.

We rijden richting strand en parkeren de auto. Wanneer we naar het strand toe willen lopen zien we vanaf het parkeerdek op de 7e verdieping dat het parkeerterrein op het strand bijna helemaal leeg is. Voordeel van de maandag ochtend?  We vragen aan Stijn en Naud hoe we bij dat parkeerterrein kunnen komen, zij weten precies hoe de wegen hier lopen door GTA. En ja hoor, we waren er zo! Luxe zo op het strand zelf parkeren.

Wat is het strand heerlijk rustig op maandag ochtend. Het viel ons gisteren al op dat iedereen maar een klein stukje de zee in gaat. We snappen nu waarom. De zee (oceaan) is ontzettend krachtig. De onderstroom is enorm. Als een golf weer terug spoelt heb je moeite om te blijven staan. En dan komt er alweer een nieuwe golf aan. De life guards hebben hun handen er vol aan.

De golven zijn minder hoog dan in San Diego, maar lijken wel krachtiger!

In de loop van de middag waren we het zat en zijn we richting hotel gegaan om nog even af te spoelen in het zwembad. Het zand zit namelijk overal. We zijn allemaal wel een paar keer terug het strand op gekwakt door een golf.

Nu is het dan toch echt tijd om een eind conclusie te geven over dat deel van Amerika dat wij gezien hebben.

We vinden Amerika allemaal een ontzettend fijn en leuk land. Wat heb je hier veel verschillende steden, natuur en landschappen. Prachtig allemaal.

John vond New York het leukst van de steden. Van de parken vindt hij Bryce Canyon het meest indrukwekkend. De helikoptervlucht over de Grand Canyon was dood eng, maar super leuk. Tot slot het eindeloos rijden over de woestijn snelwegen.

Voor Stijn was het bezoek aan Alcatraz een hoogtepunt. En natuurlijk LA, want daar wilde hij al die tijd al naar toe.

Naud vond het strand van Santa Monica vandaag super leuk. San Diego is de leukste stad. Logisch want Naud wil daar later gaan wonen! Hij heeft er goede herinneringen aan, de turtles eten geven, sinaasappelen plukken met Mark, boogie boarden in de hoge golven (om er een paar te noemen).

Bas is niet zo’n fan van de natuurparken, maar wel van Las Vegas en New York.

Voor mij steekt San Diego er met kop en schouders boven uit! Op familie bezoek bij Mark en Lida, hoe bijzonder is dat! We hebben geweldige dagen gehad, die best wat langer hadden mogen duren. De lekkerste sinaasappelsap ooit gedronken en dat vers vanaf de boom. We hebben de mooiste plekjes aan het strand ontdekt en heerlijk in de oceaan gezwommen. Zo kan ik nog wel even door gaan.

Van de natuurparken vond ik Bryce het meest indrukwekkend, maar Antelope Canyon is het allermooist!

Eigenlijk willen we nog niet weg, maar de KLM piloten staken nog niet, dus het vliegtuig gaat morgen toch echt vertrekken.

We rijden via LA Galaxy voor het voetbal shirt van Ibrahimovic voor Stijn naar het vliegveld.

Mocht het gelukt zijn, zien jullie de foto vanzelf voorbij komen.

Hiermee komt er een einde aan onze reisblog. Maar kom vooral eens naar het foto boek kijken. We moeten wel een paar honderd foto’s doorworstelen, dus het boek zal wel heel even op zich laten wachten 😀!

Dinsdag 14 augustus: het shirt is helaas niet gelukt (alleen dames versie), maar wel een bal gescoord. Naud heeft nog wel een leuk shirt gevonden.

1. Marja:
    Have a good flight ! Tot zaterdag 😘
  2. Karin:
    14 augustus 2018
    Jullie kunnen terugkijken op een ontzettend mooie reis, wat hebben jullie veel gezien. Bedankt dat we mee mochten genieten, super leuk! Goede reis terug en tot in Boreft!
  3. De Heertjes:
    14 augustus 2018
    Wij sluiten ons aan bij Karin! Wij hebben er ook enorm van genoten👍🏻! Goede terugreis✈️
  4. Janna:
    17 augustus 2018
    Heel leuk om jullie blog te volgen! Weer even terug in het wilde westen!