Golden Gate Bridge

25 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Wat is het leuk om rond te fietsen in San Francisco. Zo beleef je de stad weer op een hele andere manier.

Vanmorgen met de Uber richting de fietsverhuur gegaan. We troffen het want deze alleraardigste taxichauffeur was ook reisleider. Hij begeleidt families/kleine groepen mensen door ze rond te rijden en gelijk als reisleider te fungeren. Niet alleen in SF, maar ook bijvoorbeeld in Vegas of LA. Wat een leuke man. Hij wilde ons ook wel even door Lombert Street heen rijden!

Daarna door naar de fietsen verhuur om vervolgens over de Golden Gate Bridge heen te fietsen. Best wel een klim om er te komen! Een hele mooie fietstocht die eindigde in Sausalito.

De taxichauffeur gisteren vertelde dat er dagelijks 120.000 toeristen naar de stad komen. Geen wonder dat het overal zo druk is. Voor het eerst ook weer (best vaak) Nederlands om ons heen gehoord. Dat was niet zo in New York en bij de Niagara Watervallen.

Onze conclusie over SF: de stad heeft te kampen met ontzettend veel daklozen. Bij aankomst een paar dagen geleden hadden we niet gelijk een lekker gevoel bij de stad. Om bij ons hotel te komen stuurde de navigatie ons door een paar minder fijne straten heen. Dat was blijkbaar de kortste route, maar niet de meest prettige! Maar je hebt totaal geen last van ze. Toch voelden we ons ‘s avonds laat veiliger in NY dan in SF. Misschien omdat ons hotel precies aan de rand van waar de daklozen zich verzamelen ligt.

New York en San Francisco zijn twee heel verschillende steden, ze zijn eigenlijk niet te vergelijken.

In SF is er veel muziek op straat. De stad is heel heuvelachtig, sommige wegen gaan heel steil naar beneden!

Alcatraz is indrukwekkend. Naud heeft een tip voor iedereen die een keer naar San Francisco wil gaan. Huur een dag een fiets en ga met de fiets over de Golden Gate Bridge. Dat wil je niet missen!

Bas en Stijn vinden New York mooier, groter en indrukwekkender dan San Francisco. Voor Naud is het precies andersom, hij vindt San Francisco juist mooier.

Wij kunnen geen keuze maken, de steden hebben beide zo hun eigen charme en bezienswaardigheden.

Morgen reizen we door naar Yosemite. We zijn heel benieuwd wat we daar aan gaan treffen. De brand Ferguson woedt daar, waardoor onze geboekte lodge geëvacueerd is. We zitten nu aan de andere kant van het park (2 uur rijden verder op). De kids zijn blij, er zit een zwembad bij😀.

1. De Heertjes:
    26 juli 2018
    Gaaf van die chauffeur zeg om jullie door het befaamde straatje te rijden. Leuke foto's en top dat jullie het gefietst hebben. Een sportprestatie op zich.
    Veel zwemplezier alvast!