Aangekomen in San Francisco

24 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Gisteren was een reisdag. We zijn eerst naar Buffalo gereden en hebben daar de auto ingeleverd. Toen naar Detroit gevlogen en vanuit daar door naar San Francisco. Het ging allemaal voorspoedig, maar met het tijdverschil (nog weer 3 uur vroeger) kwamen we voor ons gevoel en ritme midden in de nacht aan. Moe en blij dat we er waren zijn we gaan slapen. Vanmorgen natuurlijk alweer ruim voor de wekker wakker, dat is echt een nadeel van een goed werkend bio ritme. Vandaag zijn we naar Alcatraz geweest. Wat gek om rond te lopen in een omgeving die je kent van de bekende Alcatraz films. Bijzonder om mee te maken. Gelukkig was de audio tour in het Nederlands zodat Naud het ook goed kon volgen. Maar hij begint de taal goed onder de knie te krijgen, bestelt zelf in het Engels en verstaat steeds meer. Dat is mooi meegenomen!

Na Alcatraz zijn we natuurlijk doorgelopen naar pier 39 / Fisherman’s Wharf. Leuk om even doorheen te lopen.

Wat ons opvalt is dat er extra deuren open gaan wanneer je aangeeft uit Nederland te komen. De meeste Amerikanen zijn vriendelijk, oprecht geïnteresseerd en heel behulpzaam. Zodra je aangeeft dat je uit Nederland komt, volgt er altijd iets extra’s.  De stewardess in het vliegtuig bijvoorbeeld kwam met handen vol koekjes en chocolade aan toen ze hoorden dat we Nederlanders zijn. “The kids are so handsome in Holland” . Dat compliment nemen we graag mee!

Morgen gaan we fietsen over de Golden Gate bridge. Gelukkig is het hier niet warm, dus geen enkel excuus meer! Ik ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen na 1 week weinig sporten en teveel eten!