Grand Canyon - helikopter vlucht

6 augustus 2018 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Onze tweede dag in Grand Canyon.

Vanmorgen hebben we eerst een korte rim trail gelopen. Het is lastig om te zien hoe groot de Grand Canyon eigenlijk is als je er langs loopt.

Gelukkig gaan we vanmiddag nog met een helicopter over de north rim heen, dan krijgen we vast een beter overzicht.

Wat is de helikopter vlucht spannend (er zijn weer wat angsten overwonnen bij een aantal personen) en ook ontzettend gaaf!!

Het wachten duurde lang, ze lagen wat achter op schema. Maar we hebben ons kostelijk vermaakt. Er zijn 2 bevolkingsgroepen waar we ons al 3 weken aan ergeren. Ze lopen precies langs wanneer je een foto aan het maken bent. Zijn niet van plan om ook maar iets in te schikken als ze 5 man breed over een pad lopen en jij vanuit de tegenovergestelde richting aan komt lopen en eigenlijk niet iedere keer de bosjes/grind of afgrond in wil stappen. We noemen geen namen maar de een loopt in 45 graden in een regenjas en de ander spreekt geen woord Engels. Maar goed, ook al werden we onbedoeld vermaakt, we wilden eigenlijk wel de helikopter in.

Eindelijk was het zover, piloot Marcus zou ons gaan vliegen.

Wat een ervaring!! Om nooit te vergeten 🚁 ⛰

Toen we weer op de grond stonden, hadden we inmiddels een jarige in ons midden. In Nederlandse tijd was het inmiddels 7 augustus, dus tijd voor een feestje. Even snel een klein taartje gekocht en in onze lodge een klein feestje gevierd. Morgen ochtend beginnen we gewoon weer met feest vieren. Hoe vaak maak je het mee dat je meer dan 24 uur jarig bent??

1. De Heertjes:
    Super gaaf zeg!!! Naud, gefeliciteerd met je verjaardag!!!🎂 🎁🎉🎈🇺🇸
  2. Marja:
    7 augustus 2018
    Wat een super gave ervaring ! Naud van harte gefeliciteerd en geniet van deze super lange (verjaar) dag!🎁
  3. Jasper van den Berg:
    7 augustus 2018
    Wat een gave reis maken jullie! En heel leuk om zo wat mee te krijgen via blog. Veel plezier nog en Naud, gefeliciteerd!!!
  4. Alida bracker:
    Hippy hoppy birthday Naud. Hiep hiep Hoera 🇳🇱
  5. Astrid:
    7 augustus 2018
    Leuk om jullie reis te volgen. Van harte gefeliciteerd Naud.
  6. Margreet:
    7 augustus 2018
    Naud van harte gefeliciteerd 🎉🎉🎉, een verjaardag om nooit meer te vergeten!