New York

19 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Gisteren hebben we met de Hop-on/Hop-of bus een heel groot deel van New York gezien. We zijn niet overal uitgestapt want heb was niet echt “hop”, maar aangepast aan de temperatuur (en de enorme rijen)  “hooooop”. Natuurlijk zijn we naar Statue of Liberty geweest. De reden dat we de reis begonnen zijn in NY is omdat Naud het Vrijheidsbeeld wilde zien. En ja hoor, ze staat er nog steeds. Wat een prachtig uitzicht haar zo voor de skyline van NY.  S avonds zijn we lopend naar Top of the rock gegaan. Om deze tocht (van toch zeker wel een kwartier) aan te kunnen, zijn we eerst gaan eten bij Sombrero. Dat was lang geleden dat we Mexicaans gegeten hebben! Natuurlijk word je als toerist weer afgezet, we leren hier iedere dag een heleboel. (Op de eerste dag ook al door de taxi chauffeur, maar die werd “verraden” door zijn baas die hij ging bellen omdat hij zelf zeer gebrekkig Engels sprak).

We hadden het helemaal goed bedacht, zowel licht als schemer zouden we meepakken op Top of the Rock. De kaartjes hadden we op tijd, maar we mochten pas 2 1/2 uur later naar boven. Gelukkig is NY the city that never sleeps, dus genoeg te beleven. In een paar seconden ben je op de 67e verdieping. Wat een mooi gezicht al die lichten.

Vandaag gaan we de metro ontdekken. We willen naar Brooklyn bridge en Manhattan bridge. Het 9/11 memorial en daarna naar central Park. En alles wat we tussendoor nog tegen gaan komen natuurlijk!

Jullie zien het vanzelf op de foto’s!

1. Alida bracker:
    19 juli 2018
    You are doing great, the weather looks perfect. 😎