Laatste dag NY

20 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag ons verlanglijstje met bezienswaardigheden verder bekeken. We zijn met de metro naar Brooklyn bridge met uitzicht op de Manhattan bridge gegaan. Daarna doorgelopen naar 9/11 memorial. Wat is dat indrukwekkend. En wat was de ramp nog groter geweest als de twin towers omgevallen waren ipv geïmplodeerd. Toen met de metro naar Central park. Ook al snappen we het metro systeem goed en ging het in de ochtend fluitend, nu gingen we toch net een aantal keren de verkeerde kant op. Na wat extra metro ritjes kwamen we toch eindelijk aan. Wat mooi dat groen midden in deze mega stad. Nu we NY bijna gaan verlaten om door te reizen naar de Niagara watervallen is het tijd om onze mening te geven/wat ons opvalt:

Bijna alle Amerikanen (New Yorkers?) bellen tijdens het lopen op straat. Of zijn druk met hun telefoon bezig terwijl ze op straat lopen.

Wat ook opvalt is de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de mensen op straat. Zodra je een beetje moeilijk kijkt, vragen ze direct of ze ergens mee kunnen helpen. Uiteraard om daarna direct te checken waar je vandaan komt. Gelukkig valt “Holland” erg goed! :)

NY is Veel geluid, druk, chaotisch verkeer.

Overal staat wel een tv aan.

Handig de verdeling van streets en avenues, alleen opletten of het op- of juist afloopt (ja, ook dat ging wel eens fout!).

New York is leuk, we zijn benieuwd naar de rest van Amerika. Stijn wil vooral west Amerika zien.

Stijn kan nu ook de “mega milkshake” van z’n bucketlist aftikken. Wat een ding (zie foto)

Bas vindt het heel handig dat hier in Amerika Walking Death seizoen 7 op Netflix is.

Bas heeft een cd en handtekening van een paar echte NY rappers bemachtigd. En natuurlijk een selfie.

Veel verschillende winkels, heel veel te zien. Je zou het zelf eens moeten zien zegt Naud.

Vandaag een reisdag, tot in Canada!

1. De Heertjes:
    20 juli 2018
    Wat gaaf zeg dat van Bas. Leuk dat een ieder toekomt aan zijn bucketlijst item. Tof!!
  2. Janna:
    21 juli 2018
    Klinkt allemaal geweldig! Leuk om te lezen